Via de regionale coöperatie van huisartsen COHESIE, vindt er periodiek een onderzoek plaats om inzicht te krijgen in de tevredenheid over uw huisarts. Dit onderzoek wordt uitgevoerd door het onafhankelijke onderzoeksbureau SAMR. Wij willen benadrukken dat alle informatie strikt vertrouwelijk door ons wordt verwerkt. Op deze manier kunnen we kijken of we de zorg op bepaalde punten nog kunnen verbeteren.
Afgelopen maanden hebben onze praktijken opnieuw een patiënt tevredenheidsonderzoek, zoals hierboven vermeld staat, uitgevoerd en graag willen we hiervan de resultaten met u delen. Wij willen u als eerste hartelijk danken voor uw medewerking en feedback
Uw oordeel over de praktijk in het algemeen is heel goed. We krijgen van u een 8,9!
Hier zijn wij heel blij mee en trots op!
U waardeert de bejegening, communicatie en inhoudelijke informatie en behandeling het best, zowel door de huisartsen, als door de doktersassistentes en de praktijkondersteuners.
We scoren beter op de wachttijd aan de telefoon en de wachttijd in de praktijk ten opzichte van het eerder uitgevoerde patiënt tevredenheidsonderzoek. Dit is mogelijk het gevolg van de aanpassingen die wij gedaan hebben naar aanleiding van het vorige onderzoek: De nieuwe telefooncentrale is in gebruik genomen en ook het afsprakenspreekuur is gewijzigd.
Het blijft wel een punt van aandacht voor ons. Wij hebben daarom een nieuwe mogelijkheid gecreëerd om kleine vragen te stellen aan uw huisarts middels e-mail. Om hiervan gebruik te kunnen maken moet u zich eenmaal aanmelden via het patiëntenportaal op deze website. Daarnaast is het digitaal aanvragen van recepten organisatorisch gewijzigd zodat de doktersassistente geen tijd hiermee kwijt is en dus meer tijd aan u kan besteden.
U kunt ons ook helpen door de drukte aan de telefoon te beperken door:
- gebruik te maken van de receptenlijn
- of gebruik te maken van de online mogelijkheden om recepten te herhalen of een email consult aan te vragen bij je huisarts. Via het patiëntenportaal op deze website kunt u zich hiervoor aanmelden.
- Mee te denken over het tijdstip en dag van bellen. We weten namelijk dat de maandagochtend altijd het drukst is. En in de ochtend zitten de meeste doktersassistentes aan de telefoon om uw vragen te beantwoorden. In de middag zijn ze meestal druk met andere activiteiten.