Wij vinden het belangrijk dat u tevreden bent over de zorg die u bij ons ontvangt. Alle medewerkers doen hun best om u de best mogelijke zorg te bieden. Desondanks kunt u ergens ontevreden over zijn of een klacht hebben. Wij stellen het op prijs als u uw klacht kenbaar maakt. Hierdoor stelt u ons in staat onze zorgverlening te blijven verbeteren.
HEEFT U EEN KLACHT? DIT KUNT U DOEN:
Stap 1: Uit uw klacht bij uw huisarts of zorgverlener
De eenvoudigste en vaak ook snelste oplossing is om uw klacht direct te bespreken met uw huisarts of de betreffende zorgverlener. Een gesprek kan verhelderend werken en leidt vaak al tot een oplossing.
U kunt uw klacht ook schriftelijk kenbaar maken door onderstaand klachtenformulier in te vullen. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u op om samen in gesprek te gaan.
Komt u er niet uit met de praktijk?
Vindt u het lastig om uw klacht met uw zorgverlener te bespreken of leidt het gesprek niet tot een oplossing? Dan kan de klachtencoördinator van de huisartsenpraktijk uw klacht, in overleg met u, doorsturen naar een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. Deze klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing en kan bemiddelen. Alles wat u samen bespreekt is vertrouwelijk.
Stap 2: Vraag om een oordeel door de geschilleninstantie
Heeft de hulp van de klachtenfunctionaris niet geleid tot een oplossing voor uw klacht, dan kunt u uw klacht als geschil indienen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Bijvoorbeeld om te horen of uw klacht terecht is of omdat u wilt dat er een advies aan de zorgverlener wordt uitgebracht om herhaling te voorkomen. Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Onze klachtenfunctionaris informeert u graag over het voorleggen van uw onopgeloste klacht aan de geschilleninstantie. Meer informatie over de geschilleninstantie huisartsenzorg leest u op www.skge.nl.
KLACHTEN OVER DE HUISARTSENPOST (SPOEDPOST)?
De spoedpost Noord-Limburg heeft een eigen klachtenregeling, zie deze pagina.